ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ
Перш ніж почати ґрунтовний розгляд інтерактивних
навчальних технологій, спробуймо з'ясувати загальну сутність інтерактивного
навчання і порівняти його із загальновідомими, традиційними підходами до
навчання. У педагогічній літературі описано чимало типів організації навчання
(за рівнем активності учнів, рівнем залучення їх до продуктивної діяльності, за
дидактичною метою, за способами організації тощо.). З огляду на мету, яку ми
поставили для себе, скористаймося класифікацією, запропонованою Я.Голантом2
у 60-х роках XX ст. Він
поділив типи і методи навчання на активні та пасивні залежно від участі учнів у
навчальній діяльності. Звісно, термін "пасивне" є умовним, адже
будь-яка організація навчального процесу неодмінно передбачає певний рівень
пізнавальної активності суб'єкта — учня, інакше досягнення навіть мінімального
результату неможливе. У своїй класифікації Я.Голант використовує
"пасивність" як визначення низького рівня активності учнів, переважно
репродуктивної діяльності за майже цілковитої відсутності самостійності й
творчості.
До цієї класифікації ми додамо інтерактивне навчання як
різновид активного, котрий, однак, має свої закономірності та особливості.
Комментариев нет:
Отправить комментарий